Website logoPrizmaru

Liber-profesioniștilor din Moldova li s-au calculat aproape 8 milioane de lei impozit unic

SFS a expediat 4 235 de notificări și cere verificarea sumelor până la 26 octombrie: erorile din calcule pot fi corectate prin orice direcție.

9 octombrie, 23:02, Alexandru Cojocari
The entrance to the State Tax Service building in Moldova.

Liber-profesioniștii și întreprinzătorii independenți din Moldova trebuie să achite aproape 8 milioane de lei impozit unic pentru luna septembrie. Serviciul Fiscal de Stat (SFS) a expediat deja 4 235 de notificări de plată, iar termenul-limită de achitare este 26 octombrie.

În prima lună de toamnă, volumul total al veniturilor declarate de liber-profesioniști a constituit 53,12 milioane de lei. Suma impozitului unic pentru septembrie a fost cu 17,33% mai mare decât în luna precedentă.

54,19% dintre întreprinzători au folosit activ în activitate conturi bancare speciale. Alte 130 de persoane impozabile au efectuat încasări în numerar prin echipamente de casă și control conectate la sistemul electronic de monitorizare a vânzărilor, iar cifra de afaceri pentru astfel de operațiuni a constituit 1,49 milioane de lei.

Toate notificările au fost deja expediate pe adresele electronice indicate la înregistrare. Verificarea sumelor calculate poate fi făcută în Contul personal al contribuabilului sau prin aplicația guvernamentală EVO, iar plata — prin MPay.

SFS cere verificarea atentă a sumelor din notificări înainte de plată. Dacă în calcule a fost admisă o eroare, corectarea poate fi solicitată la orice Direcție de deservire fiscală.

La un astfel de caz se referă, de exemplu, datele eronate la eliberarea bonului de casă, restituirea banilor clientului pentru servicii neprestate sau încasarea de fonduri care nu au legătură cu activitatea profesională independentă. La 9 octombrie, în evidența SFS figurează 4 335 de întreprinzători independenți, iar de la lansarea regimului ei au transferat la bugetul de stat peste 33 de milioane de lei. Cota de bază a impozitului unic constituie 15% la un venit anual de până la 1,2 milioane de lei, iar 35% se calculează pentru partea venitului care depășește acest prag.